تبیان، دستیار زندگی
مدیر مدرسه شهید صدوقی گفت: تربیت و مدیریت طلاب، متناسب با نیاز جامعه امروز را از مهمترین اقدامات در زمینه تحول در حوزه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر مدرسه علمیه شهید صدوقی: تحول بدون برنامه‌ریزی بالنده نمی‌شود
مدرسه علمیه شهید صدوقی: تحول بدون برنامه‌ریزی بالنده نمی‌شود

مدیر مدرسه شهید صدوقی گفت: تربیت و مدیریت طلاب، متناسب با نیاز جامعه امروز را از مهمترین اقدامات در زمینه تحول در حوزه است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی‌زاده  دزفولی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به ضرورت تحول در حوزه اظهار داشت: تحول در حوزه، بحث گسترده و وسیعی است و دایره آن بسیاری از مسایل حوزه را شامل می‌شود.

وی افزود: تنوع در متون آموزشی و درسی حوزه از بخش‌های تحول در حوزه است و بررسی متون برای کارآمد‌تر کردن آن  ضروری است

امام جمعه دزفول ادامه داد: باید از پیشرفت علم و تکنولوژی در یاد گرفتن روش‌ها و متدهای آموزشی جدید استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام قاضی‌زاده تصریح کرد: تحول در بخش امور اساتید و امور اداری حوزه نیز باید در دستور کار مسئولین عالی‌رتبه حوزه قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت این بخش‌ها آسیب‌شناسی شود.

وی افزود: تحول بدون برنامه‌ریزی، بالندگی و پیشرفت ندارد، بلکه ممکن است دچار مشکل هم بشود.

امام جمعه دزفول با اشاره به ضرورت تعلیم و تعلم در حوزه اظهار داشت: برنامه‌های جاری حوزه باید آسیب‌شناسی شود تا متناسب با شرایط روز طلاب برنامه‌ریزی گردد هر چند فعالیت‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

وی به نظام تربیتی- آموزشی اشاره کرد و تصریح نمود: نظام حوزه متکی به تجربیات قرن‌ها تعلیم و تعلم در حوزه است و تفاوت این مرکز با سایر مراکز آموزشی در این مطلب است که علاوه بر آموزش بر تربیت هم تاکید دارد در حالی که در مراکز آموزشی دیگر، محور اصلی آموزش است، ولی در حوزه، تربیت، جایگاه خاصی دارد پس باید در برنامه‌ریزی‌ها دقت بیشتری شود.