تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی شهادت شماری از نمازگزاران مسجد زاهدان را تسلیت گفت و چنین اقداماتی را خیانت به اسلام معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله صافی گلپایگانی: هر اقدامی که موجب تضعیف مسلمانان شود خیانت به اسلام است
آیت الله صافی گلپایگانی: هر اقدامی که موجب تضعیف مسلمانان شود خیانت به اسلام است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی شهادت شماری از نمازگزاران مسجد زاهدان را تسلیت گفت و چنین اقداماتی را خیانت به اسلام معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، صبح امروز، نهم خرداد ماه در درس خارج فقه خود با ابراز تأثر و تأسف از حادثه تروریستی اخیر زاهدان، شهادت تعدادی از عزاداران مظلومه تاریخ حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا سلام الله علیها را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه تسلیت گفت.

وی با اشاره به اینکه در روز شهادت حبیبه خدا و رسول خدا، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را در حالی که در نماز جماعت بوده‌اند به شهادت رساند‌ه‌اند، افزود: افرادی که دشمن اسلام و انسانیت هستند، عزاداران بی‌گناه، پیر و جوان و کودک را شهید نمودند که جرم و گناه آنان فقط محبت اهل بیت علیهم السلام بود.

این مرجع تقلید شهادت را برای پیروان ائمه معصومین علیهم السلام افتخار دانست و اظهار داشت: حضرت علی علیه السلام در عهد‌نامه خویش به مالک اشتر فرمودند: «ختم الله لی و لک بالشهاده و السعاده»؛ خداوند عاقبت من و تو را به شهادت ختم نماید.

وی با استشهاد به کلامی دیگر از امیر المومنین علیه السلام که شهادت در راه خدا را هزار بار از مرگ در بستر بهتر می‌دانند، گفت: شیعیان به تأسی از ائمه معصومین علیه السلام، نه تنها از شهادت هراس ندارند بلکه آن را برای خود فوز و افتخار می‌دانند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، به مدعیان حقوق بشر خطاب کرد و اظهار داشت: چه کسی پاسخگوی این جنایات است که روی جنایتکاران تاریخ را سفید نموده‌ است؟ کسانی که در مقابل این حوادث دلخراش سکوت می‌کنند به ویژه مجامع بین المللی که به اصطلاح خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند در این جنایت‌ها شریک می‌باشند.

وی خطاب به بازماندگان شهدا،‌ همه‌ شیعیان را شریک غم آنان دانست و یادآور شد: شهیدان شما افتخار اسلام و تشیع و انسانیت می‌باشند که به بالاترین آمال بشریت رسیده‌اند و در جوار قرب الهی قرار گرفته‌اند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با ابراز ناراحتی از اینکه گروه‌هایی از داخل اسلام، تیشه به ریشه‌ اسلام می‌زنند، گفت: تروریست‌ها که به نام اسلام این جنایات را انجام می‌دهند اسلام را در مقابل دنیا بدنام کرده‌اند؛ اینها کشورهای اسلامی را ناامن نموده و مسلمانان را در رعب و وحشت فرو برده‌اند.

وی ادامه داد: چنین کارهایی که مسلمانان را در موضع ضعف قرار می‌دهد و ضعیف می‌کند و از طرفی موجب تقویت کفار در مقابل مسلمانان می‌شود، خیانت به اسلام است.

این مرجع تقلید با محکوم کردن این جنایت ددمنشانه، ترفیع شهدا، صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت نمود و برای شفای مجروحان این حادثه دعا کرد.