تبیان، دستیار زندگی
یكی از مراجع تقلید در قم گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت‌های بسیاری در عرصه صنایع نظامی، دفاعی و سیاسی داشته و در بازدیدی كه از نطنز و اراك انجام دادم مشاهده كردم جوانان ایرانی در تسخیر انرژی صلح آمیز هسته‌ای موفقیت‌های بسیاری كسب كردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله‌العظمي نوري‌همداني:

تسخير انرژي هسته‌اي توسط جوانان ايراني را در نطنز و اراك مشاهده كردم

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی،   انرژی هسته‌ای، توسط جوانان ایرانی

ايران بعد از پيروزي انقلاب پيشرفت‌هاي بسياري در عرصه صنايع نظامي، دفاعي و سياسي داشته و در بازديدي كه از نطنز و اراك انجام دادم مشاهده كردم جوانان ايراني در تسخير انرژي صلح آميز هسته‌اي موفقيت‌هاي بسياري كسب كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله‌العظمي حسين نوري‌همداني ظهر امروز در ديدار تعدادي از خواهران بسيجي ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) براي ما مسلمانان الگو و از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و ما بايد اهميت اين جايگاه را درك كنيم.

وي با بيان اينكه شناخت جايگاه بزرگ بانوي جهان اسلام از اهميت بالايي برخوردار است، تصريح كرد: در عالم خلقت خداوند جايگاه تمام موجودات زنده را تعين كرده است، انسان در عالم خلقت جايگاه خاصي دارد و انسان‌ها بايد قدر اين جايگاه را بدانند.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن كنوانسيون منع تبعيض نسبت به زنان در مجلس ششم ياد آور شد: اسلام دين كاملي است و هيچ نگاه تبعيض‌آميزي در آن جاي نمي‌گيرد، در اسلام ارزش به ايمان و تقوا است و نگاه‌هاي منفي‌نگر نسبت به زنان در اسلام وجود ندارد.

نوري‌همداني با بيان اينكه اسلام به كرامت انساني معتقد است، بيان داشت:

پيامبر اكرم (ص) همانگونه كه راه ترقي را براي مردان گشوده است، براي زنان نيز اين راه را باز گشاده است.

استاد حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه قيام امام خميني (ره) كار مهمي است كه هنوز بسياري از انديشمندان به عمق آن پي نبرده‌اند، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي به مردم ايران كرامت بخشيد و استقلال ايران را حفظ كرد، ايران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي كشوري مستعمره براي انگليس و آمريكا بود و آنها در امور داخلي و خارجي كشور مداخله مي‌كردند.

وي با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اذعان داشت: ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي پيشرفت‌هاي بسياري در عرصه صنايع نظامي، دفاعي و سياسي داشته است، در بازديدي كه از نطنز و اراك انجام دادم مشاهده كردم كه جوانان ايراني در تسخير انرژي صلح آميز هسته‌اي موفقيت‌هاي بسياري كسب كردند.

نوري‌همداني با تاكيد بر حضور مردم در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري عنوان داشت: مردم بايد حضوري مستمر و پرشور در پاي صندوق‌هاي راي داشته باشند و سرنوشت خودشان را تعين كنند و بدانند كه هر راي ملت براي تقويت نظام مهم است.