تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله جوادی‌آملی تلاش سید رضی را برای جمع آوری فرمایشات امام علی (ع)، اقدامی در جهت حفظ اسلام و وحدت میان مسلمانان دانسته و گفتند: سید رضی سعی کرده که در تالیف نهج‌البلاغه وحدت بین شیعه و سنی حفظ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی

در تالیف نهج‌البلاغه وحدت اسلامی لحاظ شده است

سبیح ،حضرت زهرا،حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی

آیت‌الله جوادی‌آملی تلاش سید رضی را برای جمع آوری فرمایشات امام علی (ع)، اقدامی در جهت حفظ اسلام و وحدت میان مسلمانان دانسته و گفتند: سید رضی سعی کرده که در تالیف نهج‌البلاغه وحدت بین شیعه و سنی حفظ شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان ظهر در دیدار گروهی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران و سروش اصفهان با بیان اینکه بیشترین شرحی که بر نهج‌البلاغه نوشته شده از علمای اهل سنت می‌باشد، افزودند: اهل سنت برادران ما هستند و ما با آنها  در یک کشور زندگی می‌کنیم، همه ما یک دشمن داریم، همان دشمنی که به لبنان حمله می‌کند، به غزه نیز حمله می‌کند. برای دشمنان ما، شیعه و سنی فرقی نمی‌کند.

مفسر قرآن کریم اظهار داشتند: شیعه و سنی در دین، پیامبر و دشمن مشترک هستند، اما در مسائل کلامی نمی‌شود، کنار آمد.

آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار داشتند: اینکه بعضی از مسائل عاطفی و احساسی بیان می‌شود، بماند، اما مسائل علمی را نمی‌شود، کتمان کرد.

معظم‌له ادامه دادند: بیان رویدادها و واقعیات در محافل علمی آسیبی به هیچ گروهی نمی‌رساند.

ایشان با عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشتند: پیامبر اکرم (ص) دو هدیه ملکی و ملکوتی به  وجود مبارکه صدیقه کبری هدیه کرد که یکی از آن‌ها فدک بود، که به بدترین شکل آن را غصب کردند و دیگری تسبیح معروف به نام ایشان است.

آیت‌الله جوادی‌آملی به فرمایش امام صادق (ع) اشاره کرده و افزودند: براساس فرمایش ایشان اگر هدیه‌ای بالاتر از این تسبیح بود، پیامبر به وجود مبارکه حضرت زهرا (س) عطا می‌کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزودند: این تسبیح جزو برترین و بهترین تعلیم‌های ملکوتی است.

آیت‌الله جوادی‌آملی گفتند: همانگونه که آن حضرت، منافع فدک را در اختیار مستضعفان قرار می‌داد، تسبیح را نیز برای کسب منافع معنوی به دیگران تعلیم داد.

ایشان بیان داشتند:

تسبیح حضرت زهرا (س) فکر و وسوسه‌های شیطانی را دور می‌کند و رضای پروردگار را تامین می‌نمایند.

آیت‌الله جوادی‌آملی خطاب به دانشجویان و طلاب اظهار داشت: مبادا بدون ذکر تسبیح حضرت زهرا(س) از سجاده نماز برخیزید، باید پس از سلام نماز بدون آنکه تغییری در حالت نشستن ایجاد شود، ذکر را با آرامش ادا کنید.

ایشان تسبیح حضرت زهرا(س) را متمم ستون دین بر اساس روایات و احادیث عنوان کرده و گفتند: اگر کسی این تسبیح را به زبان آورد، بر اساس روایتی از امام صادق (ع) آمرزیده می‌شود.