تبیان، دستیار زندگی
یكی از مراجع عظام تقلید قم گفت: نباید عده‌ای در ایام انتخابات با تهمت، دروغ و شایعه‌پراكنی مصالح كشور را زیر سئوال ببرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله‌العظمي مكارم‌شيرازي:

برخي به فكر منافع حزبي خود هستند

آیت‌الله‌العظمی مكارم‌شیرازی،  منافع حزبی ،انتخابات

يكي از مراجع عظام تقليد قم گفت: نبايد عده‌اي در ايام انتخابات با تهمت، دروغ و شايعه‌پراكني مصالح كشور را زير سئوال ببرند.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله‌العظمي ناصر مكارم شيرازي ظهر امروز در جمع عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) در مدرسه علميه اميرالمومنين با تسليت ايام شهادت اين بانوي گرامي اسلام اظهار داشت: مقدمه هر اصلاحي در جامعه ايمان و اعتقاد به مبدا و معاد است و حضرت زهرا (س) آمد تا اين امر مهم و حياتي را كه سرمنشاء تمام نيكي‌ها و آرامش‌ها در جهان است، زنده و پويا كند.

اين مرجع تقليد افزود: خدا از آنچه در دل‌ها، افكار، نيات و نقشه‌هاي دروني ما مي‌گذرد با خبر است، تمام اعمال ما حساب و كتاب دارد و هرگز آثار آن از بين نمي‌رود.

وي با اشاره به نزديك شدن ايام دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بيان داشت:

با وجود اينكه اعمال انسان حساب و كتاب دارد، اما برخي در دوران انتخابات تنها به فكر مصالح و منافع گروه‌هاي خود هستند و با دروغ، تهمت، شايعه‌پراكني مصالح مملكت را زير سوال مي‌برند.

مكارم‌شيرازي تاكيد كرد: ما در كشوري اسلامي زندگي مي‌كنيم و انتخاب ما نيز بايد اسلامي باشد، در اروپا هنگام جمع‌آوري آراي مردم حتي آراي همجنس‌بازها را هم جمع كرده و براي آن ارزش خاصي قائل هستند، اما كشوري كه اسلام در آن حاكم است،‌ نبايد از موازين و قوانين الهي كمترين انحرافي را داشته باشد.

وي ادامه داد: در شرايطي كه ما مي‌دانيم تمام اعمال ما ثبت و ضبط مي‌شود و بايد روزي پاسخگو باشيم چرا شاهد هستيم كه اينگونه رفتارهاي خاص در ايام انتخابات رخ مي‌دهد، بدانيد كه اينها همه در عالم ماندگار است.

استاد حوزه علميه قم اذعان داشت: ما كه آخرت را باور داريم، ديگر نبايد به اين همه جار و جنجال، دروغ و حزب بازي دست بزنيم، اگر اين معرفت در مردم ايجاد شود ديگر نيازي به زندان‌ها و وجود پرونده‌هاي فراوان در دادگاه‌ها نيست.

مكارم‌شيرازي اضافه كرد: هدف فاطمه زهرا (س) نيز پياده كردن چنين فرهنگي بود، پس تا ايمان واقعي به مبدا و معاد نباشد، هيچ دستگاهي نمي‌تواند به موفقيتي‌ دست يابد.

اين مرجع تقليد اظهار داشت: امروز زنان ما بايد حضرت زهرا (س) را الگوي عملي خود قرار دهند و همچنان مثل ايشان در راه اهداف اسلام گام بردارند.