تبیان، دستیار زندگی
روحانى شهید سیدمحسن آل احمد طالقانى، سال 1343 شمسى در یک خانواده روحانى در قم متولد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانى شهید سیدمحسن آل احمد طالقانى
روحانى شهید سیدمحسن آل احمد طالقانى

روحانى شهید سیدمحسن آل احمد طالقانى، سال 1343 شمسى در یک خانواده روحانى در قم متولد شد.

او پس از اتمام دوره ابتدایى و با شروع دوره راهنمایى، بر حسب علاقه ذاتى و تشویق پدر عالمش، به تحصیل دروس حوزوى نیز روى آورد.

با اتمام دوره راهنمایى، او یک دوره ادبیات عرب را خوانده بود.

رفتار نیکو و اخلاق حسنه سیدمحسن در رابطه با خانواده و دوستان، چشمگیر بود تا جایى که رفتارش مانع از رشد خصلت هاى غیراسلامى در اطرافیان بود.

او درس استقامت و در صحنه بودن را که از مکتب امام حسین علیه السلام آموخته بود، در راه پیروزى انقلاب اسلامى ایران بکار مى برد.

سرانجام جان شیرین خود را در راه هدف به جانان تقدیم کرد و به قیمت خون سرخ او و هزاران شهید پاک سرشت میهن اسلامى، پرچم تشیع در جهان افراشته ماند.

شهید آل احمد در عملیات والفجر چهار در پنج وین خاک عراق به همراه فرمانده خود شربت شهادت نوشید و به دیدار معبود شتافت.

فرازهایى از وصیتنامه شهید:

ما که لقاى خداوندى را اصل قرار دادهایم، جبهه یکى از آماده ترین و بلندترین سکوهایى است براى معراج و پرواز انسان به سوى ملکوت اعلى.

شاید بعضى وقتها خود را توجیه مى کنم که اگر بمانم می توانم بهتر انجام وظیفه کنم و اگر به جبهه بروم، این کار زمین مىماند و خیلى توجیهات دیگر.

اینها همه از بى سعادتى انسان سرچشمه مى گیرد و عموما این گونه افراد اگر به عمق دلشان نظر کنیم در آن وابستگى هایى موجود است که این عوامل توجیه گر آنها مىشود، و گرنه به سوى دوست رفتن معطلى ندارد، سبک و سنگین کردن ندارد.

عاشق، رسیدن به کوى دوست را میخواهد و بس؛ کدامین فرصت از این هنگامه بهتر؟!

مادر و پدر! فرد تکامل یافته، به فردى می گویند که وارسته از محکومیت محیط درونى و بیرونى باشد، بلکه برخاسته از ایمان و عقیده و توحید.

"روحش  با شهداى کربلا محشور باد"