تبیان، دستیار زندگی
نی استاد عباسعلی عمید زنجانی در تاریخ دهم فروردین 1316 در شهرستان زنجان ، ایران بدنیا آمدند. ایشان استاد عضو گروه آموزشی حقوق خصوصی و اسلامی و عضو وابسته گروه آموزشی حقوق عمومی ، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله استاد آقای حاج شیخ عباسعلی عمید زنجانی

استاد عباسعلی عمید زنجانی در تاریخ دهم فروردین 1316 در شهرستان زنجان ، ایران بدنیا آمدند. ایشان استاد عضو گروه آموزشی حقوق خصوصی و اسلامی و عضو وابسته گروه آموزشی حقوق عمومی ، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می باشند. استاد عمید زنجانی همچنین یک روحانی عالیرتبه و در علوم حوزوی دارای تخصص و درجه اجتهاد و از صاحب نظران به شمار می آیند و در دو دوره قانونگذاری بعنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز خدمت نموده و عضویت هیات امنای دانشگاههای امام خمینی و علوم پزشکی زنجان و دانشگاه تهران را بر عهده داشته اند.
ایشان دانشنامه دکتری خود را در رشته فقه و حقوق اسلامی در سال 1366 از طریق خبرگان دانشگاهی از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران اخذ نموده و با کسب امتیاز علمی که از آثار پژوهشی ( کتابها و مقالات متعدد ) بدست آورده بودند توسط هیات ممیزه وزارت علوم به مرتبه دانشیاری ارتقا و در سال 1373 به مقام استادی نائل آمدند .
استاد عمید زنجانی با سابقه پنجاه سال تدریس و تالیف بیش ا ز جهل جلد کتاب و هفتاد مقاله علمی دروس بسیاری را در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه ها ی مرتبط با حقوق اسلامی مانند فقه سیاسی ، حقوق بین الملل اسلام ، فقه تطبیقی و حقوق اساسی ( کلیات و حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران و حقوق اساسی تطبیقی ) و مبانی حقوق عمومی در اسلام تدریس نموده اند. ایشان همچنین در بیش از 179 همایش داخلی و بین المللی با ارائه مقاله یا به عنوان سخنران ، شرکت داشته اند .
استاد زنجانی در بازنگری قانون اساسی بسال 1368 به عنوان منخب مجلس در شورای بازنگری حضور فعال داشته است .
راهنمایی بیش از140 تز و رساله کارشناسی ارشد و دکتری از جمله فعالیتهای علمی استاد می باشد . ایشان موسس پژوهشکده مطالعات و تحقیقات علوم اسلامی هستند که از سال 1367 فعال می باشد . وی در روند سیاست گذاری و فعالیتهای اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی همکاری موثری داشته اند .استاد عمید زنجانی در بیست و ششمین سال تدریس در دانشگاه از تاریخ ششم دیماه 1384 به سمت ریاست دانشگاه تهران منصوب شدند .