تبیان، دستیار زندگی
برکت حضور در حوزه، ریشه در تربیت صحیح پدر و مادرتان و حضور آنها در مجالس اهل بیت(علیهم السلام) و اشک بر مصیبت این بزرگواران دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرمانده از سربازانِ خویش، سرپرستی می‌کند

آیت الله ناصری: حضور طلاب در حوزه های علمیه، ریشه در اشک های ولایی والدین آنها دارد.

آیت الله ناصری دولت آبادی

برکت حضور در حوزه، ریشه در تربیت صحیح پدر و مادرتان و حضور آنها در مجالس اهل بیت(علیهم السلام) و اشک بر مصیبت این بزرگواران دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد هاد، «آیت الله محمد ناصری دولت آبادی»، در دیدار با طلاب مدرسه عالی فقه دارالهدی و مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به جایگاه طلبه در جامعه، اظهار کردند: شما، جانشینان انبیاء الهی هستید و مسؤولیت عمل گرایی و ارشاد جامعه را به عهده گرفته اید که این همه برکت، ریشه در تربیت صحیح پدر و مادرتان و حضور آنها در مجالس اهل بیت(علیهم السلام) و اشک بر مصیبت این بزرگواران دارد.
ایشان افزودند: ارشاد کارآ، تنها در عمل به دستورات اخلاقی است. یقین بداریم که عندالله، درجه ای بر ارشاد بدون عمل نیست.
این استاد اخلاق حوزه، اصلاح نفس را وظیفه هر مدعی سربازی آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) دانستند و تأکید کردند: آیه شریفه «یزکیهم و یعلمهم الله الکتاب و الحکمه»، خود نمایانگر حکمت تزکیه و فوائد آن است که در نهایت، خود خداوند متعال معلم آنها خواهد گردید.
ایشان با بیان این که شیطان رجیم، هر لحظه و از هر فرصتی برای انحراف در تحصیل، تبلیغ و ارشاد طلاب استفاده می کند، ابراز نمودند: فرصت حضور در حوزه علمیه را قدر بدانید و شیرینی تحصیل علوم فقهی و اصولی حوزه علمیه را برای اهداف دنیایی از بین نبرید که در آن صورت برای ذات الهی، اندک ارزشی نخواهد داشت. طلاب بدانند که با کمی قناعت مالی، می توان اهتمام بیشتری به تحصیل داشت و یقین بدانیم که فرمانده از سربازان خویش سرپرستی می کند و در مواقع لازم گره گشای مشکلات آنها خواهد بود.
آیت الله ناصری، با پیشنهاد راهکاری برای ایجاد و تقویت اخلاق در عمل، خاطرنشان نمودند: توسل به ارواح مطهر اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص وجود مقدس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و به جا آوردن نماز خاصه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه)  نیز می تواند گره گشای مشکلات و رفع چالش های تحصیل شما باشد. قرائت دعای فرج پس از نمازهای یومیه، دعا  برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، وظیفه همه مؤمنین به خصوص سربازان حضرت می باشد.